رمان خوان

معرفی رمان های برتر به همراه تحلیل هر کدام

رمان خوان

معرفی رمان های برتر به همراه تحلیل هر کدام

صد رمان برتر جهان : 100 کتابی که قبل از مرگ باید خواند

ما قصد داریم مقاله صد رمان برتر جهان : 100 کتابی که قبل از مرگ باید خواند را در اختیار تان قرار دهیم


صد رمان برتر جهان : این 100 رمان را حتما باید قبل از مرگ مطالعه کنید.

صد رمان برتر جهان

تا بحال به این فکر کردید که در تمام دنیا مجموعا چند رمان وجود دارد؟ یا اینکه کدام یکی از این رمان ها ، پروفروش ترین رمان های تاریخ رمان نویسی دنیا هستند؟

اصلا بگویید ببینیم ، شما چند تا رمان در طول عمر خود خوانده اید ؟ و اینکه چند رمان برتر دنیا را خوانده اید و از آن لذت برده اید؟

راستش را بخواهید رمان خواندن یکی از بهترین تفریح های فرهنگی در دنیا محسوب می شود.

رمان ها می توانند داستان زندگی ما را متحول کنند.

صد رمان برتر جهان

رمان ها می توانند فکر ما را گسترش دهند و همه ی این ها تنها در یک کتاب چند صفحه ای رخ میدهد.

اگر شما هم عاشق رمان خواندن هستید و رمان خواندن را بهترین تفریح دنیا می دانید ، با ما همراه باشید چون در این مطلب می خواهیم ” صد رمان برتر جهان” را با هم بشناسیم.

همچنین اگر عاشق نویسندگی هستید و قصد دارید که بزودی یک نویسنده ی مشهور شوید ، رمان خواندن می تواند به شما کمک کند که به کمک بال های نویسندگان معروف ، خودتان را در قله ی نویسندگی قرار بدهید.

صد رمان برتر جهان

تجربیات نویسنده ها ، نوع شخصیت پردازی ها ، پیرنگ نویسی ها و … ، همه و همه می تواند به شما کمک کند که یک رمان جذاب و درجه یک بنویسید ، پس با این همه دلیلی که برایتان آوردیم ، دیگر باید قانع شده باشید که:

رمان خواندن و آن هم خواندن ” صد رمان برتر جهان ” بهترین گزینه برای رشد سواد شما در نویسندگی است.

صد رمان برتر جهان چگونه انتخاب می شوند ؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ” اصلا ” صد رمان برتر جهان ” چی هست و از کجا اومده؟ “. برای پاسخ به این سوال باید این طور بگوییم که : ” هر رمانی که در دنیا منتشر میشود ، از چند جهت مورد بررسی قرار می گیرد.

  1. نخستین شیوه ی بررسی یک رمان ، دیدگاه منتقدین درباره ی آن رمان است.صد رمان برتر جهان
    بعنوان مثال: فکر کنید که شما یک کتاب نوشتید و آن کتاب را به بازار رمان عرضه کردید ، اولین وجه بررسی آن کتاب این است که دقیقا منتقدین درباره ی آن کتاب چه چیزی می گویند.
  2. پس از دیدگاه منتقدین ، نوبت به مخاطبین می رسد.صد رمان برتر جهان
    طبیعی است که هر رمانی که در دنیا نوشته می شود ، توسط افرادی خوانده می شود و آن افراد مخاطبین هر رمان محسوب می شوند ، پس نظر آنها هم راجع به کتاب خیلی مهم است.
  3. اما سومین راهی که یک رمان مورد بررسی قرار می گیرد ، جوایز و افتخاراتی است که آن رمان کسب کرده است.

صد رمان برتر جهانخب ، حالا شما فرض کنید ، تمام رمان های تاریخ دنیا ، از این مناظر بررسی شده اند ، یعنی همه ی رمان هایی که در دنیا وجود دارند ، از دیدگاه منتقدین ، مخاطبین و جوایزی که گرفته اند ، با هم دیگر قیاس شده اند”.

خب ، این شد از روند بررسی یک رمان ، اما حالا سوال اصلی این است که : “صد رمان برتر جهان چگونه انتخاب می شوند؟ “.

در هر ثانیه، مراکز مختلفی در دنیا مشغول رصد کردن بازار کتاب و بررسی آنها هستند.

ببینید، امروزه در دنیا مراکز مختلفی وجود دارند که در هر ثانیه، حتی همین لحظه ای که شما دارید این متن را می خوانید، مشغول رصد کردن بازار کتاب و بررسی کتاب های مختلف در حوزه های مختلف هستند.

بعنوان مثال ، روزنامه ی گاردین یکی از این مراکزی است که در بخش ” کتاب شناسی و فرهنگ ” مجموعه ی خود، در هر لحظه به بررسی کتاب های دنیا و بطور اختصاصی دنیای رمان می پردازد.

صد رمان برتر جهان

در این مجموعه، نظرات منتقدین، مخاطبین و افتخارت و جوایز یک کتاب جمع آوری می شود و یک امتیازی به هر کتاب اختصاص داده می شود.

پس از اینکه امتیازات جمع آوری شد، شورای تحریریه ی روزنامه ی گاردین، سعی می کنند از شیوه های مختلف، میان مردم، منتقدین و نویسندگان نامی دنیا، یک نظر سنجی برگزار کنند و رمان های برتر را انتخاب کنند.

مجموعه ی نتایج نظر سنجی ها و امتیازی که هر رمان در بخش بازبینی منتقدین و مخاطبین کسب کرده است ، امتیاز آن کتاب را تعیین می کند و بدین شیوه “صد رمان برتر جهان ” انتخاب می شود.
صد رمان برتر جهان

این لیست عمدتا هر چند سال یکبار تغییر خواهد کرد و یا اینکه با لیست جدیدی جایگزین خواهد شد.

علاوه بر مجموعه ی گاردین، روزنامه ها و مجلات دیگری هم هستند که به این کار می پردازند و اگر بخواهیم حقیقت را برایتان بگوییم،

امروزه یکی از مهم ترین کارهایی که یک مجموعه ی فرهنگی انجام می دهد، انتخاب “صد رمان برتر جهان است” .

خب حالا فکر کنم دیگر متوجه شدید که ” صد رمان برتر جهان ” چطوری انتخاب می شود و کلیت قضیه دستتان آمده است.

چرا باید ” صد رمان برتر جهان” را بخوانیم ؟

فرض کنید ، وارد یک فروشگاه شدید و می خواهید برای نیازهای روزمره و یا خرید ماهانه ی تان چند جنس را انتخاب کنید.خب ، طبیعی است که در میان قفسه ها می گردید تا مایحتاج خودتان را تامین کنید.

فرض کنید می خواهید یک رب گوجه فرنگی بخرید  و در فروشگاهی که رفته اید ، 10 مدل رب گوجه فرنگی وجود دارد ، شما کدام یک را بر میدارید؟ آن که گران تر است؟آن که ارزان تر است ؟ یا آنکه از همه بهتر و معروف تر و پرفروش تر است؟

خب، ما جای شما نیستیم، اما اگر بودیم، بهترین و با کیفیت ترین رو بر می داشتیم.

فکر کنید می خواهید به یک سفر تفریحی بروید و هزاران تور مسافرتی وجود دارند، شما کدام تور مسافرتی را انتخاب می کنید؟ آن که ارزان تر است؟ آن که گران تر است؟ آن که مقصد بهتری برای سفر انتخاب می کند؟ و یا آنکه از همه با کیفیت تر است، قیمتش مناسب است، مقصد عالی ای را انتخاب کرده است؟

طبیعی است که گزینه ی آخر یعنی بهترین و برترین تور را انتخاب می کنید.

خب حالا بگویید ببینم: “شما چگونه متوجه می شوید که یک رب گوجه فرنگی و یا یک تور مسافرتی ، بهترین است؟ “.

راه های زیادی وجود دارد، می توانید از دوستان و آشنایانتان بپرسید و یا اینکه در اینترنت سرچ کنید و یا در شرایط مختلف تور ها را امتحان کنید.

خب، یکبار دیگر شیوه ی انتخاب “صد رمان برتر جهان ” را بخوانید. شیوه ی انتخاب صد رمان برتر جهان، با شیوه ی انتخاب شما برای یک تور دقیقا یکسان است.

صد رمان برتر لیستی از بهترین رمان های جهان است که شما با آن ها می توانید دنیای خود را بسازید.

خب حالا چندین مجموعه در دنیا، همه ی تحقیقات شان را کرده اند تا بهترین ها را برای شما در دنیای رمان جدا کنند تا شما بهترین هنگام رمان خواندن ، بهترین ها را مصرف کنید ، بهترین سفرها را بروید ، بهترین شخصیت ها را ببیند و همه ی این ها تنها در چند دقیقه در یک لیست جمع آوری شده اند و آن  لیست “صد رمان برتر جهان است” .

اگر ” صد رمان برتر جهان ” را بخوانیم ، چه می شود؟

 هر رمانی که شما می خوانید، یک تجربه ی زندگی محسوب می شود، حال فکر کنید شما با “صد رمان برتر جهان ” چند زندگی را می توانید تجربه کنید؟

هر رمانی که شما می خوانید ، یک سفر به ناشناخته ها را تجربه می کنید، حال به این فکر کنید که با “” صد رمان برتر جهان” ، به چند سفر در این دنیای بزرگ می روید؟

بسیاری از مقاله ها و سایت های خارجی و داخلی ، از عناوینی استفاده کردند که مهم بودن “صد رمان برتر جهان” را عنوان کنند.

بعنوان مثال از  “صد رمانی که پیش از مرگ باید بخوانید”  و یا “لیست صد رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید”  استفاده کرده اند ولی راستش را بخواهید ما با این حرف ها موافق نیستیم.

ما رمان نمی خوانیم که عمرمان را به پایان برسانیم ، ما رمان نمی خوانیم که تنها عمر خود را سپری کنیم ، ما رمان می خوانیم که “زندگی را بیابیم”، ما رمان می خوانیم که “مفهوم زندگی را درک کنیم” .

اگر شما هم قصد کرده اید که ” صد رمان برتر جهان” که همگی شاهکارهای ادبی جهان هستند را مطالعه کنید و به دنبال دلایلی برای این کار خود هستید ، ما شما را راهنمایی می کنیم :

1 ) زندگی کردن را می آموزید

نخستین تجربه ی مشترکی که همه ی رمان خوان ها از خواندن “صد رمان برتر جهان” داشته اند، این نکته بوده است که آنها راه و رسم زندگی کردن را آموخته اند.

شما فرض کنید که در هر رمان شما با یک یا دو زندگی و در بعضی از این رمان ها تا ده زندگی ، آشنا شوید.

هر کدام از این زندگی ها تجربه ای در دل خود دارند ، هر کدام از این زندگی ها یادگار سفری هستند ، هر کدام از این زندگی ها برای خود فراز و فرودی دارند و اینها همه به ما این نوید را می دهد که در بهترین حالت ممکن و تنها با خواندن صد رمان ، بیش از دویست تا سیصد زندگی را تجربه می کنید.

منبع : https://mohamadrezateimouri.com/reading-a-hundred-novels/